Door Duitsland, via Luxemburg naar Nederland

11 september 2019 - Sint Geertruid, Nederland

06-09-2019

Om 9 uur hadden we iedereen gedag gezegd en reden we de camping af. We wilden eerst voor München een camping zoeken maar omdat het zo lekker doorreed, hebben we besloten een camping voorbij München te zoeken. In de buurt van Ulm hebben we een mooie camping gevonden met uitzicht op het meer. Daar heb je niet zoveel aan daar het reeds vroeg donker is en we er laat aankwamen. Onder weg hebben we veel regen gehad en op de camping ook. 07-09-2019 Weer vroeg de camping verlaten en naar de Vogezen gereden. Vandaag geen regen gehad onderweg, dat beloofde iets goeds…… Midden in de Vogezen een leuke camping gevonden met verwarmd zwembad. We hadden gedacht hier minimaal 2 nachten te blijven, alleen door de kou en de regen zijn we hier maar 1 nacht geweest. We hebben ons wel voorgenomen hier een keer terug te komen.

08-09-2019

Op weg naar Luxemburg en wel de stad Luxemburg. Een km of wat voor Luxemburg ging het lampje van de diesel knipperen oftewel: tanken. Arnoud zei dat we het wel zouden halen maar toen we inmiddels in het rode deel aankwamen had ik toch wel erge bedenkingen. Gelukkig hebben we de pomp op tijd gehaald. De camping was zo gevonden en het was prachtig weer. Vanaf de camping hebben we de bus, is gratis op zondag, genomen naar het centrum. Wat een afschuwelijk lelijke stad is dit. Alles ligt open, het is één grote bouwput. Dan worden er supermoderne gebouwen gebouwd naast heel oude -gebouwen, het ziet er niet uit, heeft totaal geen uitstraling. En daar ging het weer regenen. De bus genomen naar de camping, rijdt op zondag 2 x per uur. Ook hier zijn de nachten redelijk fris tot koud, zo’n 6 graden. De sterren stonden hoog aan de hemel. We hebben even de kachel aangedaan maar ik vond dat toch een beetje overdreven, we zijn per slot van rekening op zomer vakantie.

09-09-2019

Prachtig weer vanochtend toen we opstonden maar nog steeds redelijk fris. In de gebouwen waar het sanitair is, is de verwarming aan, wel zo lekker wanneer je uit de douche komt. Vandaag hebben we een fietstocht gemaakt rond stad Luxemburg, prachtige rit, over fietspaden, kleine weggetjes en dwars door het bos. Dit laatste was af en toe een beetje ongemakkelijk maar ook dit hebben we zonder valpartijen doorstaan. Onderweg nog een paar boodschappen gedaan, alleen jammer dat ze bij de Lidl geen verse melk hadden. Wij hadden de camper zo neergezet dat we ’s middags de zon zouden hebben op de deurkant, dit was helaas niet zo. Ik wilde net mijn stoeltje aan de overkant van het paadje, waar wel de zon scheen, gaan zitten toen er een camper ging staan, een Brit. Ik nog aanwijzingen geven dat hij een stukje verder moest gaan staan maar dat deed hij niet. Later met hem in gesprek geraakt en onder andere verteld dat we geen melk hadden voor de koffie, nou hij had 4 liter en we kregen 1 ltr van hem. Hij was alleen en de camper is voor de komende tijd zijn huis. Heeft zijn huis goed verkocht en een camper gekocht om Europa rond te rijden voor de komende jaren. ’s Avonds heeft hij bij ons koffiegedronken. Na 2 dagen hadden we het wel weer gehad in Luxemburg en morgen vertrekken we naar Noorbeek, Limburg.

10-09-2019

Rond 9 uur gingen we op weg naar Nederland. Arnoud had gezien dat er wegwerkzaamheden waren gisteren op de snelweg en heeft mij door allerlei dorpen laten rijden om de file te voorkomen. Maar ook in veel dorpen liggen de straten open om nieuwe leidingen te leggen. Ik vraag mij dan ook af of we nu sneller waren. Rond 12.00 uur zijn we aangekomen op een camping in Noorbeek. Het is een heel rustige camping met terrassen, soort ouden van dagen camping, kunnen we alvast wennen. Na de lunch zijn we op zoek gegaan naar een supermarkt en een bakker. Bakker gevonden met google maps maar dit bleek een bakkerij te zijn waar geen brood aan particulieren verkocht werd dan maar bij de SPAR brood gehaald. Voor de rest van de middag buiten gezeten met een boek. Dit hadden we de hele vakantie nog niet gedaan, ook lekker een dagje luieren. Hier wordt het vannacht ongeveer 10gr.C, niet zo koud als afgelopen nacht.